Taháky a školní podvádění

Vzpomínáte si na své studentské časy nebo jejich právě prožíváte? Patřily jste nebo patříte k těm poctivým žákům nebo naopak k těm, kteří si k lepší známce rádi dopomohou podváděním?
Jaké jsou nejčastější triky studenty? Určitě taháky. Jelikož jsou studenti vynalézaví, existuje mnoho typů taháků a také způsobů, kde je skrýt, aby učitel na to nepřišel.

Základní škola

Na základní škole je odpisování většinou nevinné. Studentû je méně než například na vysoké škole v plné aule, takže odepisovat se moc nedá. Učitelky mají nad svými studenty dohled. Studenti většinou odepíší od svého chytřejšího spolužáka.

Opisování na střední škole

Téměř v každé třídě je alespoň jeden tzv. „opisovač“, který odepíše i nemožné. Z období mých školskýh dob na střední si vzpomínám na jednu mou spolužačku, která taháky schovávala téměř všude. Psala si je na ruce, kapesníky, na židli, která byla před ní, na parapetu na okně. Samozřejmě, že si to pojistila ještě klasickým papírovým tahákem.

Velmi oblíbenou metodou v naší třídě bylo na psaní si poznámek obyčejnou tužkou drobným písmem na papír, zamíchat ho mezi čisté papíry, na které budete psát nebo pokud víte přesně znění otázek tak stačí jen obtahovat písmena.

Opisování na vysoké

S příchodem na vysokou školu se změnilo i opisování. Na vysoké se setkali lidé z různých škol a oblastí státu a každý měl jiné zvyky opisování. Tak se postupně promíchaly a vybrali se z nich ty nejúčinnější. Papírové taháky sice zůstaly, ale jejich dominatné místo nahradil mobil. Ano, mobil. Je to sice neuvěřitelné, že učitel si nevšimne, že někdo odepisuje z mobilu, ale je to tak.

Zas si vzpomínám na časy na vysoké. Jedna spolužačka nám kradla spánek, protože nás zlobilo jako odepisovala. Na zkoušku přišla vždy téměř nepřipravená, stačil přece jen mobil. Tam měla všechny vědomosti. Jaké byly její známky? No, samozřejmě, že jen A, B, C.
Kam se takový mobil schovat? Možnosti je mnoho. Mzete si ho schovat mezi čisté papíry, které máte na lavici. Bezpečnější je však nechat si ho ve váčku nebo v tašce, dokud učitel nerozdá otázky a pak si ho nenapadne vytáhnout. Schovat si ho můžete mezi nohy. Výhodu mají dívky přes zimu, které si mobil, ale i papírový tahák mohou schovat do kozaček.

“ Rakety“

S tímto pojmem jsem se setkala na vysoké. Když máte přesně zadané otázky, které mají být na zkoušce a nestihnete se naučit všechny, můžete si pomoci tím, že odpověď na otázku si napište předem doma a pokud si ji na zkoušce vyjmete tak vytiahente raketu“ a tváříte se, že jste ji napsali na zkoušce. Doporučuji počkat akceptovatelnou dobu na vytažení této rakety“, aby nebylo nápadně, že po 5 minutách máte zapsáno dvě strany. Raketu“ si můžete schovat mezi čisté papíry nebo opět do tašky a když se učitel nebude dívat tak ji vytáhnete.
Setkala jsem se spolužáky, kteří byli schopni si napsat i 10 takových raket“. Nicméně, pak se Vám bude těžko hledat ta, kterou právě potřebujete.

Co na to učitelé?

Myslím si, že učitelé na střední škole jsou vůči odpisuje mnohem obezřetnější než učitelé na vysoké.
Musím uznat, že velkou roli hrají sympatie. Většinou ti nejméně nápadný lidé, kteří neodepisují jsou i nejvíce podezřívaví a naopak těch, co odepisují si učitelé nevšímají.
Při vzpomínkách na to se mi zdá neuvěřitelné, že učitel si nevšimne, když se student téměř během celé zkoušky dívá mezi své nohy. Ale co . Každý vidí, co chce a někteří učitelé se raději tváří, že jsou slepí.

Míra opisování

Nevidím nic hrozného na tom, když student odepíše z taháku pár vět, respektive pár otázek. Lze tak jedna z pěti je taková přijatelná norma. Ale, když někdo nezná ani otázky a jde na zkoušku s tím, že má v mobilu pdf soubor, který mu po napsání otázky danou otázku vyhledá a on ji jen odepíše, aniž by se učil a snažil se, je podle mě příliš. Je to zejména nespravedlivé vůči jiným studentem. Těm, kteří se učili a snažili a strávili nezanedbatelný čas nad daným učivem. Smozrejme, že ti, co odepíší mají většinou i lepší známku, jelikož mají přesně odepsány poučky ze skript.
Chyba v odpisování není v studentech, kteří se snaží svůj život ulehčit, ale také v učitelích, kteří se tváří, že těchto „Opisovaču“ nevidí a dávají jim možnost odepisovat znovu a znovu.
Za mých škoslkych dob jsem neodpisovala skoro vůbec. Přijde mi to nemorální a musím se přiznat, že roli sehrával i strach.

Jaké byly Vaše časy ve škole? Opisovali jste?

1
1
Tags from the story
, ,
Written By
More from mimol
Výjimečný den
Jeho nervozita stoupala. Dlouho snil o tomto okamžiku. Představoval si ho téměř...
Čtěte více
Leave a comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *